evaintanzania.reismee.nl

dag 1&2

DAG 1 Na een lange en nogal vermoeiende reis van in totaal 15 uur ben ik aangekomen in Monduli, de plek waar ik mijn eerste week zal verblijven.Internet heb ik nog niet dus ik schrijf dit in mijn schrift om het straks met internet over te typen. Toen ik aankwam wist ik heel even niet wat me overkwam, wat een totaal andere wereld en wat een armoede. Ik had en heb het er nog steeds erg zwaar mee en moet erg wennen. Ik verblijf in een huis met andere jongeren en gelukkig maak je snel vrienden hier dus alleen voel ik me niet. Over het huis gesproken.. Luxe is anders ;). We hebben een douche (die elektrische schokken geeft als je hem aanzet) en hij is ijskoud. Een wc, tja, buiten achter een houten bijna uitelkaar vallend deurtje. Vanmiddag heb ik samen met 2 andere jongeren even het “centrum” en een lokale markt bezocht, best indrukwekkend en bijzonder. Daarna zijn we terug gegaan en was het tijd voor diner. Chapati (een soort dikke wrap gemaakt van maismeel, water en ghee) met een soort aardappelen in botersaus. Typisch Tanzaniaans werd me verteld, mijn buik moest er echter een beetje aan wennen..? DAG 2 ik heb gelukkig wel prima geslapen, stond op rond half 6 ( dat is nog best wel laat voor tanzaniaanse begrippen) en ben daarna even een wandelingetje gaan maken in de “monduli mountains”, best mooi met de opkomende zon. Om 9 uur stond me een aardige klus te wachten, swahili les.. Ik heb 2 uur lang samen met de “swahili teacher” woordjes gestampt, zinnetjes geoefend en zelfs een liedje in swahili gezongen. Rond een uur of 11 besloot ik maar eens een internetbundel te kopen, in de hoop dat ik snel even wat kon laten horen. “snel” kennen ze in tanzania niet. Alles gaat op extreem slakkentempo zonder enige vorm van stress, soms heel fijn, soms ook helemaal niet. Nadat ik eindelijk internet had ben ik samen met Archi ( een spanjaard uit het huis) naar Arusha gegaan met de dalah dalah, als ik je iets afraad is het de dalah dalah, of uberhaupt rijden in tanzania. Ik stop hier even anders wordt mijn verhaal zo lang, er komt snel meer xxx

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie