evaintanzania.reismee.nl

zanzibar✈️?

Een aantal weken terug heb ik spontaan besloten om naar zanzibar te gaan tussendoor, als ik dan toch in tanzania ben.. Woensdagdag ochtend, eigenlijk nacht, vertrok ik samen met Annieck naar zanzibar. We bleven tot en met zaterdagavond. We kwamen om 8 uur in de ochtend aan maar het was al 32 graden. Ik en mijn sweater waren voor het eerst geen vriendjes. We werden door een taxi opgehaald die ons naar ons hotel zou brengen. Dat was een flinke trip van 2.5 uur over hobbel weggetjes. Denk je zanzibar dan denk je helder blauw water, witte stranden en luxe resorts. Dat dacht ik ook.. Ik schrok ook best wel onderweg naar ons hotel, wat een intense armoede. Geen huizen maar hutjes, kinderen op straat met verscheurde kleertjes, moeders met baby’s die leefden in een half ingestort hutje. Toen ik er naar vroeg bij onze chauffeur vertelde hij me dat er op zanzibar nog veel meer armoede is dan op het vaste land van Tanzania. Het moest allemaal even binnenkomen bij me, ik had het niet zien aankomen. Eenmaal bij ons hotel kon ik het wel weer aan en werden we heel hartelijk ontvangen door de hoteleigenaar. Het hotel was verder niet veel bijzonders. We besloten naar het strand te gaan en het was heerlijk. We hebben eigenlijk niet veel meer gedaan dan in zee gezwommen en gechillt. Donderdag ging ik snorkelen wat wel heel leuk was, behalve het feit dat ik bovenop de boot lag met 34 graden en in slaap viel. Ik was een soort van kreeft geworden zeg maar. Ik vond het heerlijk om even 4 dagen echt rust te hebben na weken werken. Ik moet zeggen dat ik mijn kinders wel begon te missen en ik heel blij was dat ik ze deze week weer heb gezien. Ik heb hier nog maar 2 hele dagen en het breekt mijn hart als ik denk aan weggaan en afscheid te moeten nemen van de school en mijn klasje.. maar goed, 2 dagen is beter dan 0 zeggen we dan maar..?

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie