evaintanzania.reismee.nl

Safari??⛰?

Vrijdag tot en met zondag ben ik op safari geweest, en of dat een avontuur was.. We werden vrijdagochtend om half 6 in de ochtend opgehaald door de gids om vervolgens de hele reis te maken richting de Serengeti. Dit was een reis van ongeveer 6.5 uur. We reden eerst door de Ngorongoro om even te stoppen bij het uitzichtpunt en wat was dat mooi. Ik denk een van de mooiste dingen die ik heb gezien, ik stond een kwartier met open mond te kijken. :) Vervolgens kwamen we aan bij de Serengeti border. Onderweg hadden we inmiddels al zebra’s giraffen en struisvogels gezien. Ronde een uur of 7 kwamen we aan op ons kamp. Toen was het een kwestie van ons tentje opzetten, wat ook niet gelijk goed ging, lees: 3 tent stokken gebroken, oeps.. Na het diner gingen we slapen want we waren kapot. Dan hoop je op een goeie nachtrust maar daar dachten de leeuwen en hyena’s wel anders over. De hele nacht wakker gelegen van gebrul en gesnuffel bij onze tent, en ja ik zal niet liegen, stiekem vond ik het even heel spannend. De volgende ochtend ging de wekker om 5 uur. Om 6 uur begon onze “game-drive” door de Serengeti en wat was het vet. Het begon met een leeuwen familie die op niet eens een meter afstand van ons was. Verder die dag hebben we olifanten, giraffen, luipaarden, cheeta’s, nijlpaarden, buffalo’s, zebra’s en nog veel meer gezien. Na onze game drive vertrokken we door naar de Ngorongoro. We kwamen rond 6 uur aan en opnieuw ging de tent op, dit keer ging het foutloos ;). Na het diner moest ik nogal nodig plassen.. toen ik de wc uit kwam stond er ineens een zebra voor mijn neus. Zo leuk hoe de beesten gewoon letterlijk rond je heen lopen (zolang het bij zebra’s blijft dan he..). Het was weer een vroege ochtend, 6 uur vertrokken we en gingen we de crater in en wat een prachtig gebied.. adembenemend. Er leefden zoveeel dieren maar van alles wilde ik perse de neushoorn zien. Er leven er maar 10 in heel de Ngorongoro en geloof me als ik zeg dat dat een heel groot gebied is. Ik had eigenlijk geen hoop omdat de gids vertelde dat hij in de afgelopen 6 maanden al geen neushoorn meer had gezien.. maar toen “rhino rhino rhino” en ja hoor, daar was er eentje. Ik ben nog steeds zo blij, ik kan zeggen dat ik de big five gezien heb. Bucketlist dingetje ook weer afgestreept. Rond een uur of 1 vertrokken we weer richting kamp voor lunch. Alweer dacht ik “even” te gaan plassen met de groep.. dit keer geen zebra maar een agressieve olifant voor onze neuzen. Hij begon te rennen en ik hoorde ineens de gids schreeuwen “run run run go go go”, rennen alsof onze levens ervan afhingen, wat waarschijnlijk ook zo was. Snel naar de eetzaal en binnen schuilen. Ik hield mijn hart vast maar gelukkig is iedereen optijd en heel binnen gekomen. Al met al waren het 3 geweeeldige dagen. Ik denk dat het het mooiste en meest bijzondere is geweest wat ik ooit heb gezien en gedaan. Tegelijkertijd ook mega spannend.. :)

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie